Drop shot vissen vanaf de kant

  • Onno

    Hallo,

    Ik ben mij aan het inlezen in het dropshot-vissen op baars en snoekbaars. Heb net een artikel gelezen van Dietmar Isaiasch. Zelf vis ik nog wel eens aan de grote rivieren (bv. IJssel) met shads etc met een m eter lange spinhengel. Hele leuke visserij vanaf de kant. (Ik beschik niet over een boot). Is er iemand die ervaring heeft met het drop shot vissen vanaf de kant in de grote rivieren? Ik ben namelijk zeer benieuwd of deze methode daar ook effectief is.

    Hoor het graag en alvast dank voor de reactie(s),

    Groet,

    Onno

  • Ludo

    Beste Onno,kijk eens op You tube,verschillende filmpjes van o.a. Luc Coppens en Dietmar Isaiasch,ook vanaf de kant,grotere wateren zijn goed bereikbaar met de bellyboat,dat is een goedkoper en gemakkelijker initiatief dan een boot,je vind al een bellyboat vanaf +- 80 euro bij http://www.raven.nl/maar kantvissen gaat ook,kwestie van verkennen,een dagje langs de waterkant en veel praten en kijken naar andere vissers,ikzelf ga de grootste wateren op met mijn bellyboat,wel alleen als de weersomstandigheden het toelaten(wind!) veiligheid voor alles natuurlijk,ook draag ik steeds een opblaasbare reddingsvest,en gaan we steeds min. met z'n 2en vissen en niet TE ver uit de kant,dan kan je op het Haringvliet,Volkerak,Gooimeer,noem maar op,dit is een ideale manier om het dropshotten en andere technieken zoals verticalen,maar ook werpend vissen en slepen te beoefenen,bezoek ook eens de website van Hengelsport De Kock,http://www.hengelsportdekock.be/ en mail of bel eens,Peter De Kock is zelf een verwoed kant en bellyboatvisser en kan je een schat aan info bezorgen,veel succes!

  • olav kroon

    ik ging ook laatst in de ijssel proberen te dropshotten vanaf de kant en ving bij mijn eerste worp gelijk een mooie baars op mijn witte twister.

    het is heel makkelijk, zet een klein rubber kunstaasje op je lijn en zet 40 cm daaronder een staafloodje van 25 gram.

    haal wel op tijd je aas omhoog anders kom je vast te zitten en ben je je aas echt kwijt.

    succes!