Vang niks!

  • Boudewijn

    Goededag visvrienden,

    ik ben al meer dan twee jaar aan het vissen. Ik vis meestal gewoon met een dobber, omdat ik dan bijna altijd wat vang. Maar al die tijd wil ik toch heel erg graag roofvissen. Ik heb een mooie roofvis hengel gekocht, en heb allemaal soorten plugs en spinners en twisters. Maar wat ik ook probeer, en waar ik het ook probeer (een groot meer tot kleine slootjes tot havens), ik vang helemaal niks. Heeft iemand wat goeie tips voor mij? Zelfs met een baars van 20 cm ben ik al helemaal blij, maar zelfs die willen niet bijten. Ze laten zelfs geen enkel spoor van aanwezigheid zien.

    Vriendelijke groeten, Boudewijn.

  • hengelsportpaleis.nl

    Beste Boudewijn,

    Als ik het goed begrijp vis je vanaf de kant, Het belangrijkste om de vis te vinden is veel water afvissen, wat betekend kilometers maken. Afwijkende stekken verdiennen wat extra aandacht, ik bedoel dan stekkken waar waterwegen samenkomen, haventjes, overhangende struiken, opstakels in het water, gemaaltjes bruggen e.d.

    Verder wil ik je nog wel een tip geven over de kleuren, simpel samengevat:

    Helder water: natuurlijke kleuren

    Troebel water: felle kleuren

    Op water waar veel baars voorkomt doet een baarskleurig stukje kunstaas het vaak erg goed.

    Ik hoop voor je dat je spoedig je eerste zult haken! Aanhouder wint!

  • alex

    www.pikehunters.nl/forum