Baarsvissen

  • Jules

    Ik ben een beetje uitgekeken op wit(brasem)vissen. Ik wwet van een aantal jaar terug dat baars een heel goede vechter is. Ik zou daarom graag echt op baars gaan vissen. Ik vind hier echter maar heel weinig info over in tegenstelling tot bijvoorbeeld snoek of snoekbaars vissen.

    Waar kan ik hier meer info over vinden ?

  • Vince

    Verdiep je een beetje in het kunstaasvissen. Met shads op baars werkt erg goed. In de haven van Antwerpen bijvoorbeeld heb ik al veel baars gevangen met shads en het zijn idd mooie vechters, zeker als je een jongen hebt van over de 40cm :)

    Schaf je een roofvishengel en een goede molen aan en je kan aan de slag. Het duurt wel een hele tijd voor je iets vangt. Afhankelijk van de snelheid van de molen moet je experimenteren met de snelheid waarmee je indraait.

    Veel plezier!

  • e.m

    Als je op baars gaat vissen kun je het best een ultra lichte spinhengel kopen

    je kan met plugjes twisters shadjes vissen maar ook met een kleine karper pen

    goed uit gelood en met een stuk worm eraan of stukje van een voorn kan je heel mooi vangen! gr E.m

  • Sjuul

    Moet je hier maar eens gaan kijken hier vind je vast wel veel info over baarsvissen

    http://www.baarsvissen.nl/

  • jannick schouten

    hoi jules.

    ik heb een baars gevagnen van 20 cm.

    groeten jannick.

  • rex hunt

    hallo,

    baars gaat in de wintermaanden en herfstmaanden altijd in havens zitten, met een twister of shads kun je ze goed vangen. Dus probeer het in havens, veel succes

    groeten rex

    www.visallround-elburg.nl

  • sebas

    hallo ik ben nog niet lang bezig met vissen maar wil toch proberen om op baars/snoekbaars te vissen maar 1 probleem… ik weet niet wat ik aan me hengel moet doen wat voor soort aas kunne jullie me daar bij helpen want ik heb wel een goede plek

    Gr. sebas

  • jan

    Gr. jan.Baarsvissen,

    doe je met een klein twistertje of spinnertje (maat 1 werkt het best)

    Lichte spinhengel tussen de 1.80 m en 2.40m .

    Een handige tip is als je wilt vissen kijk goed naar opstakels bij je stek.

    Bijv. een brug of haven , is er toevallig een Werkend gemaal in de buurt?

    probeer het daar is Het is vaak een Topstek!

    gr Jan.

  • henk.s

    voor ,t vissen op baars gebruik ik een lichte spinhengel 10 tot 20 gr. dunne gevlochten lijn + onderlijntje goede stekken koppen van sloten kade muren overhangende struiken stromingen bij gemalen onder bruggen wat aas betreft hetzelfde als voor snoek maar dan in een kleinere uitvoering vraag ,t in de viswinkel

  • colin van der honing

    benodigheden:

    -vaste stok (6 tot 8 meter)

    - tuigje met 2 gram dober

    - hakje 10/100

    - wormen

    - maden

    hoe diep moet je vissen

    vis op de boden met een worm en een maden

    voer af en toe bij

    veel plezier