snoekbaars vissen ( advies gevr)

  • Peter v Kruistum

    Ik wil met een bootje gaan viossen op snoekbaars enwel met dobber en een visje.

    Nu is mijn vraag: hoelang moet een hengel zijn en welke actie.

    welke lijndikte kan ik het best gebruiken.

    ik hoor graag een advies voor ik iets aanschaf.

    alvast bedankt

    Peter

  • Carcamel

    Ik doe het met een “hoempie ploempie” (dobber) dat is zoon groote en dan met en stud balletje op je lijn de juiste diepte bepalen, en het visje met een fleur haak

    Als hengel gebruik ik een lange(3,5 meter) vrij stuge hengel

    En de lijn zou ik zo dun mogelijk gebruiken (18 hondertste), maar dan moet je wel een molen hebben met een goede slip

    Vangse

  • rob

    hoi caramel,

    wat ben je toch een aardige visser .je helpt iedereen met jouw adviezen ,alvast bedankt.

    mijn vraag is :waar kan je die hoempie plompie kopen / kan je het ook gebruiken in de maas bij stromend water. bedankt alvast.

  • Carcamel

    Geen dank , maar er zouden is wat meer mensen moeten gaan reageren op dit forum, kijk hier sinds kort met veel plezier elke week ff,maar het zou nog leuker zijn als er wat meer mensen zouden reageren.

    Antwoord op je vraag: volgens mij kan je de hompie ploempie bij elke viszaak halen,tis eigelijk een hele grote dobber, maar als ik er mee vis is het altijd op stilstaand water,op stromend water wordt hij vanzelf ondergetrokken door de stroming denk ik ,maar mischien kan je het proberen tussen de kribben waar het niet stroomt

    Vangse

  • mathijs

    we vissen de laatste tyd veel op het amsterdams rijn kanaal op snoekbaars

    maar we vangen ecgt slecht en als we wat hebben is hij echt klein

    heeft iemand tips

    alvast bedankt mathijs

  • bert

    je koop al een hengel voor 150 euro

    hy moet twee meter 70 zyn

    met een lyn van 18 hondert

    on een onder lyn van 16 hondert

    Peter v Kruistum schreef:

    >

    > Ik wil met een bootje gaan viossen op snoekbaars enwel met

    > dobber en een visje.

    >

    > Nu is mijn vraag: hoelang moet een hengel zijn en welke actie.

    > welke lijndikte kan ik het best gebruiken.

    >

    > ik hoor graag een advies voor ik iets aanschaf.

    >

    > alvast bedankt

    > Peter

  • Soeradj

    Beste peter ik zelf vis al meer dan dan 9 jaar op Snoek en Snoekbaars en gebruik hier verschillende materiaal voor,maar goed aangezien je hebt getyped dat je vanuit een boot wilt vissen kan ik je makkelijk helpen.

    Ten eerste zijn er heel goedkope en goeie setjes te koop op de pagina,s van vlemmix.nl die erg goed zijn,je moet alleen op een paar dingen letten.

    Als je vanuit een boot vist moet je niet een te lange hengel nemen,want dit kan nogal voor drama zorgen als je de vis wilt scheppen met schepnet en de boot in belans wilt houden en je hengel onder controlle wilt houden,een perfecte lengte is ongeveer tussen 2.10 en de 2.70 voor de rest moet hij niet te zwaar zijn,een hengel die ongeveer 20/25 gram kan wegzetten is goed genoeg en de lijndikte 18/00 of 20/00 dunner zou ik niet gaan,aangezien je vanuit een boot vist en je misschien nog wel moet verplaatsen voor andere scheepsverkeer of onverwachte toestanden op het water moet je een lijn hebben met een trekkracht van ongeveer 5/6 kg hebben anders is het zonde als je daardoor een vis verspeeld!!!

    Als dobber gebruik ik die van Drenman dat is een doorzichtige dobber die je op 2 mannieren kan bevestigen de lijn er centraal doorheen steken of doormiddel van een schuifwartel aan het onderste bevestigingsoogje,het laatste heeft bij mij het voorkeur omdat een Snoekbaars nog wel eens de nijging heeft om over de bodem heen te schuren of naar obstakels heen te zwemmen enne een dobber met centrale lijn doorvoer komt hierdoor sneller vast te zitten heb ik gemerkt door eigen ervaring!!!Deze dobber is niet so duur en hij is elke euro waard!!!

    Ik wens je veel succes en als je verdere vragen heb dan lees ik het wel op forum!!!

  • robbie

    Ik wil graag snoekbaars v=issen op het slotermeer in Friesland. kan iemand mij vertellen wat hier de beste manier voor is vanuit de boot?

    Ik heb ervaring met vissen maar niet op snoekbaars.