snoeken/snoekbaarzen

  • Stalscu

    Ha,

    ik ben al jarenlang fervent karpervisser maar dan voornamelijk in het voorjaar en zomer. Nu (november) is volgens mij een uitstekend seizoen om te snoeken. Maar hoe pak ik dat aan? heeft iemand wat tips om wat snoek en of snoekbaarzen te vangen?

    ik woon in Breda, vis vanaf de kant in de singels (max 2 a 3 meter diep)die een goede snoekstand hebben. Alleen raak ik altijd mijn wobblers, pluggen of wat dan ook kwijt, en vangen doe ik zelden. heb al een goede molen en hengel, ben alleen benieuwd wat voor soort kunstaas ik het best kan gebruiken.

    Pluggen, lepels, twisters??? ik zou het niet weten. Iemand ideeen?

  • Hugo

    Hoi,

    Ik vang heel veel snoek op tandemspinners. Deze veroorzaken veel waterverplaatsing in het water, waardoor de aandacht van de snoek sneller getrokken wordt. Ik heb eigenlijk maar 1 plug waar ik op van. Deze is een cm 0f 13 lang en heeft een rode kop en een wit reflecterend lichaam. De diepte vna deze plug is 1 a 1,5 m. Ze zijn van allerlei merken te koop.

    Succes en vangse, Hugo

  • Soeradj

    Hoiii hallo,ik lees net dat je regelmatig ook op karper vist je kan in principe ook je karperuitrustig gebruiken en inplaats van een boilieonderlijntje een stalenonderlijn met een doodvisje of stukje makreel of sardien aanbieden op de bodem,op deze mannier heb ik al heel wat grote vissen binnengehaald zonder grote kosten op extra materiaal te maken!!!

    Probeer het eens en je zult versteld staan succes!!!

  • hai

    hai

    probeer het eens met dood aas ik denk dat dat wel beter gaat

    gr jan