Verbod op meenemen snoek/baars

  • Teun

    Ik vind dat er veel te veel roofvis mee wordt genomen maar ik zie een meeneemverbod niet zitten. Dat is niet eerlijk tegenover degene die zich wel weet te gedragen. In water waar de vis niet overdadig wordt meegenomen is er geen enkel probleem. Conclusie: het ligt aan ons zelf. Zelf neem ik zelden vis mee naar huis (2/3 keer per jaar), het betreft dan een snoekbaars. Wat mij een beter idee lijkt is de minimummaat voor snoek/snoekbaars/baars te verhogen en een MAXIMUMMAAT in te voeren. Zo blijven die grote kuiters gespaard. Bovendien zou je niet meer dan 1 of 2 vissen per dag bij je mogen hebben. Dat laatste komt weer ten goede aan de controle (die veel strenger en intensiever moet zijn!). Dit lijkt me een beter plan dan een meeneemverbod.

  • Henry

    Helemaal mee eens, maar dan zeker voor alle duitse en oostblok “collega” vissers zoals deze rondom deventer de ijssel leeg vissen (ongeveer vier hengels per persoon) en die mooie meters direct fileeren.

  • Ruud

    Hier zit heel veel in, laat de goede niet bloeden !!! Gewoon een max van 1 vis per persoon per dag, en stel een maximum maat in.

  • Ruud

    En die vissen van de viswinkel dan??? Groeien die aan een boom ??

    Een reëel idee is om een limiet in te stellen, één vis per persoon, grotere minimum maat en ook een maximum maat, en veel intensievere controle. Vooral dat laatste, daar staat of valt alles mee.

  • Soeradj

    Ik zelf neem heel af & toe wel eens een visje mee,maar ze mogen van mij wel die gasten aanpakken die vissen vangen om vervolgens door te verkopen aan een restaurant!!!:@:@:@

    Ik bedoel een vis in de zoveel tijd kan geen kwaad,maar als ik soms zie dat dezelfde mensen op een dag 3/4 mooie vissen meenemen naar huis dan krijg ik me vraagtekens wat er mee gebeurd!!!

    Catch & release vindt ik een mooi idee maar het moet niet ten koste gaan van andere mensen die niet gierig zijn maar gewoon af & toe een lekkere visje willen voorschotelen!!!

  • Hugo

    Heb als 11-jarige ooit eens een metersnoek aan de lijn gehad, maar door gebrek aan kennis kwijtgespeeld, haak gewoon doormidden gebroken nadat het beest een sprong boven water maakte.

    Gelukkig maar, had waarschijnlijk moederziel alleen dat beest nooit op het droge gekregen, laat staan onthaken.

    Sindsdien nooit meer op snoek gevist, maar ga het morgen (zo'n 40 jaar later) opnieuw proberen.

    De allereerste die ik vang en die binnen de wettelijke maat valt zal helaas in de pan belanden, tenzij het een dame van meer dan een meter is.

    Heb deze vis nog nooit gegeten, en kopen in de viswinkel kan je ze uiterst zelden.

    De meesten zijn hier wel voorstander van een meeneemverbod, maar ik durf wedden dat éénieder ooit wel vis mee naar huis genomen heeft.

  • Marcel

    Dat ene visje wat ik eens in het half jaar een keer mee neem schaadt echt de visstand niet hoor.

    De stropers die er tientallen uithalen wel.

  • gerben

    Halloo,,

    Ik ga soms snoeken in de haven van sprang-capelle,,

    Maar er is iemand en die neemt elke snoek die hij vangt mee naar huis wat ben je dan voor een gek,,

    We vissen allemaal voor ons plezier en gaat iemand het zo verneuke

    Hij heeft al een snoek van 1meter 7 mee genomen

    een snoek van 65 cm

    Snoek van 97

    en een snoek van 83

    Dat slaat toch helemaal nergens op,,

    Ik hoop dat julile het allemaal met mij eens zijn

    Groettjes

  • jan

    helemaal mee eens,pak die figuren maar aan die de snoekbaars voor de handel meenemen!

  • Marcel

    Wat is nu het probleem?

    Vroeger werd er uitsluitend voor de pan gevist.

    Een vis mee nemen kan echt geen kwaad.

    Pas als hele volksstammen complete wateren leeg halen dan wordt het iets anders.

    Maar waarom een Urker met een net(en dan bedoel ik het beroep) wel een snoekbaars mee zou mogen nemen en dat soms met zeer grote aantallen en die sportvisser die één of twee visjes mee neemt niet, wil er bij mij

    niet in.