Snoekstekken in/om Utrecht?

  • vincent de kemp

    Ik ben pas begonnen met het vissen op snoek. Ik woon in Utrecht, en vroeg mij af of iemand hier nog goede stekken weet om wat ervaring op te doen. Ik hoef echt geen superstek waar gegarandeerd een metersnoek zit, maar gewoon een plekje waar ik wat kan oefenen en wat vertrouwen op kan doen. Alvast bedankt!!

  • Ruud

    Vincent,

    Echt letterlijk OVERAL in en rond Utrecht/Nieuwegein/Houten/Maarsen/De Meern is snoek te vangen.

    Denk niet dat er in de singels/vijvers (gewoon in de parken en woonwijken) geen snoek zwemt. Neem ook de grachten rond de forten maar eens op de korrel (deze hebben op het moment kraakhelder water) en ook hier kun je nog voor verassingen komen te staan (soms grote en zeer zware snoek).

    Kijk wel in je (verenigings) vergunning of dat je er MAG vissen…!

    Met deze weers- en wateromstandigheden moet je echt eens proberen met shads (Bijv: Manns 11 cm.) in diverse kleuren op (hele) lichte loodkopjes (4-7 gram) te vissen. Deze zijn zeer langzaam te vissen en worden af en toe echt gesloopt! (Daar staat tegenover dat ze goedkoop zijn en het spektakel vergoedt weer veel)

    Een paar kleuren die altijd wel scoren zijn: Bruin/Beige voor helder water/zonnig weer, Groen/Oranje voor helder of licht gekleurd water, Fel groen voor voor gekleurd/troebel water, Donker rood voor helder water en donker weer/schemering.

    Grotere shads vragen een wat zwaardere (spin) hengel maar vangt soms ook grote snoek. Kleinere snoek kan in deze tijd behoorlijk agressief jagen. Krijg je missers of staartbijters plaats dan een extra dregje (aan een staaldraadje) op 3/4 van de lengte van de shad (rug of buik, beide zijn goed)

    Probeer uit te vinden waar rietpollen e.d. hebben gestaan en vis deze plekken meermalen rustig af. Vergeet ook de bruggen, duikers, steigertjes e.d. niet! Bomen struiken dit ook maar half en half in het water staan of hangen bieden ook voor een snoek(je) een perfecte plaats. ´s middags niets gevangen? Probeer dezelfde stek nog maar eens aan het einde van de middag…net voor de schemering. De aanhouder wint… Ik haalde afgelopen week op een onooglijk vijvertje van nog geen meter diep aan het eind van een singel tussen de in het water gewaaide takken (restant van de oktoberstorm) met 3 worpjes een tweetal snoekjes binnen van ± 50 en ± 60 cm. Kijk waar je bij een even oplopende temperatuur nog witvis(jes)/speldaas kunt vinden en onthoudt deze plekjes.

    Met zonnig weer kun je in helder water zelfs nog restanten van waterleliebedden of fonteinkruid zien staan….(kansje?)

    Succes toegewenst………..

  • jan van voorst

    Ga het eens proberen in Rijnsweerd het water achter en rond het Provinciehuis willen nog wel eens redelijk snoeken te vangen zijn.

  • Daan

    Zoals Ruud al zei; in de grachten rondom een fort zit zeer grote snoek.

    Ikzelf zou dan kiezen voor fort Blauwkappel. Maar Wat ook HEEEEL erg goed is is in de grachten in de stad zelf.

    Alleen weet ik niet of dat wel mag.