Vissen in erg helder water

  • Marc H

    Hoe kan het toch dat als het water hier echt super helder is ik geen snoek kan vangen??

    Ik heb toch echt een behoorlijk kunstaas assortiment maar met dat heldere water wil het niet lukken,(ik heb het over een meter of twee zicht)

    Zien de snoeken dan een rapala en geen prooi???

  • Niels Meinster

    Hoi Marc,

    Laatst las ik een artikel dat ging speciaal over het vissen op snoek en snoekbaars in helder water. Ga maar eens naar een viszaak in de buurt daar hebben ze het blad vast nog wel liggen. Het heet “Beet” en het is de 12de uitgave dit jaar er staan ook veel tips bij sucses.

    Niels

  • Klaas-Jan

    Kan het niet zo zijn dat de vissen “last” hebben van jou en je schaduw. Ik kan mij namelijk voorstellen dat de roofvissen argwanend worden van de combinatie mens en daarna een lekker hapje. Zeker als het om kleine wateren gaat.

    Probeer in dit geval om twee meter uit de kant te blijven. Met een lange hengel lukt dat natuurlijk beter.

  • DEBRULLE Jacques

    Hallo,

    Excuseer voor eventuele schriftfauten maar ik ben franstalig.

    In oktober 2002 ben ik een week gaan vissen in Frankrijk in een meer van 300 ha met helder water (het was in Provence tegen de“Verdon”).

    3 dagen achter elkaar heb ik geprobeerd te trollen met verschillende goede gekende pluggen zoals jointed rapala, joe bucher, ernie, salmo, enz … maar zonder enige resultaten!!

    Dan ben ik beslist om te slepen met vis (voorn van 20 cm) en zeker 50 meter achter de boot op een diepte van 6 of 7 meter.

    Bingo!! Na 2 uur had ik een mooie snoek van 1m20 en later veel andere vissen.

    Volgens mij is het gebruik van natuur aas zeer geschikt om in helder water te kunnen vangen.

    Kijk eens op onze nieuwe website: http://users.skynet.be/zanderfishingteam/

    Veel visvangsten in 2003.

    Groetjes

    Jacques

  • dennis

    hallo,

    sorry, maar ik denk toch dat jullie iets verkeerd doen, ik vis namelijk bijna altijd in zeer helder water en het maakt echt niet uit welke kleur, maat of wat dan ook

    ik vang altijd veel vis op een knal oranje met gele plug (Hot tijger) in helder water en ook wel met donkere pluggen, en dat ze schaduw zien en zo maakt ook niet al te veel uit.

    succes

  • Marc H

    Mensen bedankt voor het op gang helpen van een discussie.

    En ja natuurlijk kunnen we ze wel vangen met een aasvis Jacques, dit leverde 18 snoeken in 3 dagen op waarvan 3 bovan de meter (102,106 en 107).

    Het gaat mij om het vissen met het kunstaas want sinds de levende aasvis niet meer mag is dat voor mij toch het leukst snappie.

    De opmerking van de schaduw ga ik nog eens na voor mezelf, ik denk alleen dat dit alleen geld voor de vis vlak onder de kant waar je staat en je vist toch zeker een hoop meer water af per worp dan alleen daar.

    Maar zeker bij een smaller water zal het van invloed kunnen zijn Klaas Jan.

    De laatste tijd vang ik echter bijna niets meer, maar het water is dan ook niet erg warm (4.5 gr C).

    En Dennis, bin there, done that .

    Ik heb alle kleuren van de regenboog geprobeert, maar misschien is de snoek hier met helder water gewoon heel voorzichtig.

    Gewoon maar doorgaan denk ik .

    Veel vis en mooie dagen in 2003 mannen.

    Groeten Marc

  • dennis

    Dat zou natuurlijk ook kunnen,

    succes