Lough Derg

  • Peter.

    Ik ga rond twintig november een week vissen op Derg, bij Killaloe. Heeft er hier iemand ervaring op dit water rond deze periode? (Ja, ik heb het Derg Diary gelezen)

    Het gaat me vooral om materiaal en techniek info- welke soorten kunstaas, hoe te vissen, etc…

    Groeten,

    Peter.

  • MEINDERT KAP

    Beste Peter

    Neem in deze periode driewegwatels mee en knoop hier aan wat je goed kunstaas vind ik heb veel succes met een drieweg wartel en een grote PAKO lepel.

    Lood 80 grams lood bal en dan vissen kris kras over de taluds echt dit gaat lukken

    ik vis op dit water al meer dan 10 jaar ik heb in div jaar getijden op dit water doorgebracht .

    En ook met grote shads vertikaal op de juiste plek aanbieden altijd succes maar je moet ook wel een stukje doorzetings vermogen in je koffer meenemen en ook op zijn tijd genieten van dit pracht stukje Ierland

    Peter ik wens je veel succes en ikzou het nou eens leuk vinden als je mij laat weten hoe het is geweest.

    Met veel strakke lijnen gewenst

    Meindert Kap

  • Peter.

    Thnx.

    Ik denk niet dat ik met een loodbal van 80 gr. kan vissen. Ik heb geen stok die dat aan kan, volgens mij. Shads gaan ik elk geval wel mee, zowel op een Drachkovitch takel gemonteerd als op een loodkop. Ach, ik zie het wel. Genieten van het Ierse landschap zal ik zeker, ik vind Ierland een van de mooiste landen waar ik ooit geweest ben. (Maar dat is al weer tien jaar terug.)

    Ik neem aan dat Ferdinand ook wel zal meewerken. :-)

    Ik zal na de vakantie zeker onze ervaringen even doorgeven.

    Nogmaals bedankt!

    Peter.

  • Martijn l 'Ami

    Beste Peter.

    Ondergetekende en 3 vismaten zijn van 20/10 t/m 27/10/2002 op lough derg wezen vissen geboekt en geregeld via Ferdinand Heijmans.

    Het is een fantastiche week geweest echter de vangs resultaten vielen tegen door

    het weer, Ferdinand heeft zijn stinkende best gedaan om ze in de boot te krijgen.