Boga-grip ?

  • Zanderman

    Wie o wie heeft er al ervaring met deze tool. Zelf ben ik een beetje huiverig voor zowel de prijs :-) alsmede de werking ervan. Kan me niet voorstellen dat een zware snoek die in de boot wordt getild (of vanaf de kant natuurlijk) aan 1 vierkante centimeter in z,n onderkaak daar niets aan overhoud. Op de foto lijkt het allemaal prima, maar hij moet wel eerst die boot in. wie o wie ???

    Zanderman

  • The Pikecatchers

    Wij hebben zeer goede ervaring met de Bogagrip. Lees in onze visverslagen maar hoe wij over de Boga denken!!

    The Pikecatchers

  • Zanderman

    leuke site overigens (hoop plaatjes doen ut echter niet ?), maarehh ik plaats toch wel wat kanttekeningen bij die Boga. jullie hebben het over (afentoe) een klein gaatje in de onderkaak tijdens het “trashen”. Kan me voorstellen dat ook zo'n gaatje verder uitscheurt als je de vis niet onder controle krijgt ?. Verder schijn je met de Boga je vis ook te kunnen wegen ???. Ik zie dan b.v. een metersnoek vertikaal bungelen aan aan zo'n klein stukkie metaal. (Bijna) elke (roof)visser weet dat het vertikaal vasthouden van een grote vis dodelijk kan zijn.

    Laten we niet vergeten dat deze grip ontworpen is door de Amerikanen en die nemen het doorgaans niet zo nauw met de welzijn van hun vangsten. Begrijp me niet verkeerd…Ik veroordeel niemand die die grip al gebruikt, maar ik wil er absoluut zeker van zijn dat hij de vissen niet beschadigt en voorlopig wint na alles wat ik er over gelezen heb, (bij mij) in elk geval de oude vertrouwde handlanding (en het rubbernet ..ook niet goedkoop :-)het van de Boga. Buiten dat, zijn ook de kosten van 120 dollar natuurlijk ook niet echt een “overdestreeptrekker”.

    Zand.

  • Piet van Kasteren

    Een paar weken geleden heb ik in amerika zo'n boga-grip gekocht, prijs $110 (super prijs, maar ook wel superkwaliteitsproduct).

    Al enkele malen gebruikt en tja… Niet “super” tevreden. Snoek houdt er toch een gaatje aan over in de onderkaak. Snoeken nooit alleen aan de Boga uit het water halen. Zo vlug mogelijk ondersteunen met een hand. Hierin verschilt deze dus niet van een normale handlanding.

    Wat wel is: als je hem vast hebt gaat de snoek er ook niet meer af!! En het is een stukje veiliger voor je handen (in een aantal gevallen).

    Je moet er denk ik eventjes mee leren omgaan, op dit moment heb in nog wat problemen met het richten van het ding (jaja). Handlanding gaat nog makelijker.

    Ik ben wel blij dat ik hem erbij(!!!!) heb. Handlandig, net, of de boga. Het is maar net hoe de vis gehaakt zit.

    m.v.g. Piet van Kasteren

  • THEO VERVOORT

    Van de ene kant willen we het imago van de snoek hoog houden voor de leken,

    dat een snoek geen wrede en medogenloze killer is, en dat deze fantastische sportvis met alle respect behandeld moet worden,en behoed voor uitroeiing,

    Maar van de andere kant laten we meteen even zien, hoe je het beste zö'n

    MONSTER kunt beschadigen, en hoe gevaarlijk de snoek wel niet is.

    GOOI DAT DING IN JE GEREEDSHAPKIST, EN BEHANDEL DE SNOEK

    ZOALS HIJ HET VERDIENT NA EEN MOOIE DRIL

    SORRY MAAR HET MOEST ER EVEN UIT.

  • carolus

    Er is ook een goedkopere versie van Berkley te krijgen in Nederland, de Lip Grip.

    De prijs is ongeveer 20 Euro.

    Ik moet zeggen bij deskundig en doordacht gebruik, een prima stuk gereedschap.

  • Rory

    Ik vind de bogagrip zeer handig en zeker ook diervriendelijk. Snoek landen met een net is niet slim, er hangen altijd wel dreggen los. Deze wil je niet in je net vasthebben want zo kan het een eeuwigheid duren voordat je je snoek onthaakt hebt.

    De kiewgreep… Deze is alleen verantwoord wanneer het kunstaas in de voorkant van de bek zit, want wanneer de dreggen in je hand raken zal de snoek er ook alleen onder lijden. En jijzelf ook wel…

    De bogagrip, zomaar uit het niets zo'n gek metaal ding, daar schrik je als ‘diervriendelijk’ snoekvisser van. Ik zou hem zo kopen als mijn budget breder was, ik heb hem zelf dus niet, maar heb hem wel gebruikt.

    Verder hebben de Amerikaanse musky-vissers het zeker wel nauw met de welzijn van hun vissen. Zij hebben allerlei atributen om de musky's onbeschadigt te onthaken en terug te zetten…

    Gr

    Rory

  • Peter

    Jaren geleden propageerde Jan Schreiner het gebruik van een -kleine, dundradige, en vlijmscherpe- gaff voor het landen van grotere snoek. Volgens hem hing een snoek aan zo'n ding doodstil, en hield er alleen een klein, snel herstellend , gaatje in de onderkaak aan over. Zijn foto's kwamen zeer overtuigend over. Aangeschaft, dus. En na drie keer proberen ook weer afgeschaft…Ze hingen bij mij niet stil, mepten om zich heen met hun staart, en de beslissing was een negentiger, die zich van de gaff af wist te werken, maar zich in haar eigen kieuw opnieuw haakte. Zo'n zelfde gevoel heb ik bij dit ding. Lijkt perfect, maar no1 blijft voorlopig de kieuwdeksel greep, en als ik het niet vertrouw (maar dan zijn de meeste haken ook binnen in de bek, en blijven niet haken in het net) een fijnmazig net. My 0.02 euro….

  • Michiel Vlasblom

    Heeft dit misschien te maken met het niet helemaal uitdrillen van de vis? Ik moet toegeven dat ik de snoek het liefst op de hand land en ben helemaal geen voorstander van zware hulpstukken om een vis in bedwang te houden en zeker geen gaf. Maar ik kan me goed voorstellen dat als de vis niet uitgedrild is deze tekeer zou kunnen gaan aan een gaf

  • frankie

    JE MOET GROTE SNOEKEN NIET TOT HET EINDE UITDRILLEN!!

    ZEKER IN DE WARMERE MAANDEN IS DIT DODELIJK VOOR SNOEK

    EN ZO'N BOGA GRIP, GOOI HEM ZO VER MOGELIJK WEG BIJ HET OUDE IJZER, HET LIJKT MIJ MEER OP EEN SM ATRIBUUT DAN OP EEN TOSTEL OM VISSEN OP DEGELIJKE MANIER TE LANDEN GA EENS SAMEN VISSEN MET IEMAND DIE DIT WEL DOET EN KIJK GOED TOE;